Veelgestelde vragen - Adverteerder

Hoe ben ik er zeker van dat mijn klanten niet merken dat ik mijn zaak wil overlaten?

We mikken met ikwileenhorecazaak.be op bezoekers die ofwel ondernemers zijn die hun zaak wensen over te laten ofwel ondernemers of starters die een zaak wensen over te nemen. De kans is dan ook klein dat klanten je zaak zullen terugvinden op de site. Wil je dit toch uitsluiten dan plaats je best je advertentie anoniem en geef je pas informatie nadat je van een potentiële overnemer een bevestiging van geheimhouding hebt ontvangen.

Ik heb een koper gevonden, kan ik een standaardovereenkomst downloaden

Een verkoopsovereenkomst is steeds maatwerk. Op de site ikwileenhorecazaak.be kan je geen standaarddocument downloaden. Wij raden dan ook aan om professionele hulp of advies in te roepen voor het opstellen van een overeenkomst. Je kan via het contactformulier vrijblijvend contact opnemen voor raad en advies.

Mijn zaak is verkocht, maar ik blijf reacties ontvangen?

Wanneer je zaak verkocht is, kan je dit bij je advertentie aangeven. Hierdoor kunnen geïnteresseerden zien dat de zaak niet meer beschikbaar is en zullen zij ook geen contact meer opnemen.

Moet ik een commissie betalen?

Dit is een advertentiesite. Je betaalt enkel voor het plaatsen van de advertentie en je bent geen succesfee of commissie verschuldigd aan ikwileenhorecazaak.be indien je via onze site je horecazaak verkoopt. Indien je professionele begeleiding wenst bij de juridische afwikkeling of de onderhandelingen, kan je vrijblijvend ons contactformulier invullen.

Hoe weet ik of de geïnteresseerde betrouwbaar is?

Stel de potentiële koper vragen, net zoals je dat zou doen als je de persoon in levende lijve ontmoet. Wanneer deze persoon malafide bedoelingen heeft zal hij of zij hier moeilijker op antwoorden. Eventueel kan je vragen of de persoon eerst een geheimhouding wil tekenen vooraleer je bijkomende gegevens van je zaak doorstuurt. Heb je er geen goed gevoel bij, aarzel niet ons te contacteren via het contactformulier.

Wat als ik mij bedenk?

Denk vooraf goed na voor je een advertentie aanmaakt en je zaak te koop stelt. Eens de advertentie ingegeven, kan je achteraf nog steeds wijzigingen aanbrengen.

Wat moet ik doen indien ik de e-mail om mijn eerste zoekertje en account te bevestigen niet ontvang?

Wanneer je de bevestigingsmail voor je advertentie niet ontvangt, neem je best eerst even je SPAM folder door. Het is mogelijk dat de bevestiging hierin terecht is gekomen. Is dit niet het geval, controleer dan nog even of je wel het juiste mailadres hebt opgegeven en of de betaling effectief is doorgegaan. Heb je alles gecontroleerd en is alles correct verlopen maar ontvang je nog steeds geen bevestiging ? Neem dan contact op via het contactformulier en wij controleren voor jou wat er is misgelopen.

Mag ik een advertentie zowel in het Frans als in het Nederlands plaatsen?

Advertenties kunnen geplaatst worden in de drie landstalen (Nederlands, Frans, Duits) en in het Engels. Het is dus zeker mogelijk je advertentie in het Frans te publiceren. Wil je een Franse én een Nederlandse advertentie plaatsen, dien je twee maal de advertentiekost te betalen. Denk er wel aan dat onze website Nederlandstalig is en dat Nederlandstalige advertenties waarschijnlijk de meeste reacties zullen opleveren.

Kan ik een factuur krijgen voor mijn advertentie?

Voor het ontvangen van een factuur vink je bij je betaling gewoon het vakje “factuur” aan. Vervolgens krijg je, samen met de automatische bevestiging na het versturen van je advertentie, de factuur per mail toegestuurd.

Welke betaalmiddelen kan ik gebruiken?

Je kan bij ons betalen met Ideal, bancontact, VISA en Mastercard.

Kan ik mijn advertentie ook vroegtijdig verwijderen?

Het is niet mogelijk je advertentie te verwijderen eens deze geplaatst is. Natuurlijk kan je wel aangeven wanneer je zaak verkocht is, zodat je niet steeds reacties blijft ontvangen.

Advertenties opstellen is niet mijn sterkste kant, kan ik hulp krijgen?

Natuurlijk kunnen wij jou helpen bij het opstellen van je advertentie. We doen dit tegen een kleine meerkost. Maak gebruik van het contactformulier en wij contacteren jou zo snel mogelijk.

Ik kan mijn foto’s niet opladen?

Wanneer je problemen ondervindt bij het opladen van je foto’s, kijk dan eerst of je aan de voorwaarden hebt voldaan en of je een juist en niet te groot formaat van foto hebt toegevoegd. Is aan alle voorwaarden voldaan maar blijf je problemen ondervinden, neem dan contact op via het contactformulier.

Moet ik mijn foto’s onmiddellijk bijvoegen of kan ik dit later nog doen?

Je kan je foto’s later ingeven. Na het uploaden van je advertentie kan je nog altijd wijzigingen aanbrengen, zolang die maar gaan over dezelfde horecazaak. Hou er wel rekening mee dat wanneer je achteraf wijzigingen maakt of foto’s toevoegt, deze terug opnieuw moeten goedgekeurd worden. Dit kan dan maximaal opnieuw 24 uur tijdens de week (en 48u tijdens het weekend) duren voor de veranderingen zijn doorgevoerd.

Wat moet ik doen als de locatie op het plan niet overeenkomt met mijn pand?

Wat betreft het aangeven van de locatie op Google Maps werken wij samen met een derde partij. Wij kunnen hieromtrent dus geen directe garanties bieden. Wanneer de locatie niet overeenkomt, raden wij je aan de locatie iets ruimer aan te geven, door bijvoorbeeld wel de straat, maar niet het huisnummer in te geven. Indien er zich vervolgens nog steeds problemen voordoen, kan u contact opnemen via ons contactformulier.

Wat als ik geen locatie ingeef?

Wanneer je de naam van je zaak en locatie confidentieel wenst te houden kun je het veld “anoniem’ aanvinken. Wat je wél steeds dient in te geven zijn het land en de regio. Wanneer je regio ingeeft reageren de juiste potentiële kopers en kan je hen de confidentiële gegevens meegeven nadat zij jou hebben gecontacteerd via het contactformulier.

Wat als ik geen foto’s online zet?

Je bent niet verplicht foto’s van je zaak online te zetten. Misschien behandel je de overname liever confidentieel. Wees je er wel van bewust dat advertenties mét foto’s waarschijnlijk meer de aandacht trekken en deze advertenties wellicht ook sneller reacties zullen krijgen van potentiële kopers.

Kan ik mijn advertentie nog aanpassen eens gepubliceerd?

Na het publiceren van je advertentie kan je zeker nog wijzigingen aanbrengen. Zo kan je bijvoorbeeld nog extra foto’s toevoegen, de beschrijving aanpassen of de prijs wijzigen. De voorwaarde is wel dat het om dezelfde horecazaak gaat. Elke wijziging zal opnieuw gecontroleerd worden en het kan daarom even duren voor de aangebrachte wijziging wordt doorgevoerd.

Hoe snel staat mijn advertentie online?

Vanaf het moment dat de advertentie is ingegeven, zal deze worden goedgekeurd . Dit duurt maximum 24 uur tijdens de week en 48 uur tijdens het weekend. Daarna wordt jouw advertentie op ikwileenhorecazaak.be geplaatst.

Kan ik mijn horecazaak ook in de kijker zetten?

Het is inderdaad mogelijk je horecazaak bovenaan onze website in de kijker te plaatsen. Duid dit aan bij het plaatsen van je advertentie. Je betaalt een meerkost en jouw advertentie staat gedurende de gewenste periode in de kijker.

Kan ik kijken hoe vaak mijn advertentie online werd bekeken?

Je kan inderdaad zien hoeveel keer jouw advertentie werd bekeken. Aan de hand van het aantal bezoekers die jouw zaak hebben aangeklikt, kan je beslissen om eventueel nog foto’s bij te voegen, de beschrijving aan te passen of de prijs te wijzigen.

Kan ik mijn advertentie online verlengen?

Het is inderdaad mogelijk je advertentie online te verlengen. 1 week voor de termijn van je advertentie verstrijkt krijg je een e-mail met de vraag of je deze wenst te verlengen ja of nee. Indien je graag wil dat je advertentie toch nog wat langer online blijft verleng je via een simpele bevestiging in deze e-mail. Op die manier hoef je niet weer de volledige procedure te doorlopen.

Hoeveel kost het mij om een advertentie online te plaatsen?

  • 3 maanden : 89 euro
  • 6 maanden : 119 euro
  • Tot aan de verkoop en maximum 2 jaar : 149 euro
  • 3 weken in de kijker : 89 euro
  • Youtube filmpje : 29 euro
  • Laten schrijven van je advertentie : 89 euro

Moet ik de locatie van mijn horecazaak opgeven?

Neen, dit is niet noodzakelijk. Een van de verplichte zoekcriteria is het land en de regio waarin je zaak zich bevindt. Deze gegevens moet je dus wél sowieso opgeven. Dit criterium is verbonden met Google Maps, dus wanneer je ook de straat – en nummer – van je horecazaak opgeeft kunnen geïnteresseerden jouw zaak terugvinden op de kaart. Hoe specifieker je bent, hoe makkelijker potentiële kopers jouw zaak terugvinden en hoe sneller je een overnemer zal vinden natuurlijk.